Krups 3700342440423

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Krups 3700342440423 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FV 23-10-2019

Geschikt voor de intense koffiedrinker !

Geschreven voor: Krups 3700342440423

Verpakking :
De doos oogt mooi, fris en modern.
Dit geldt ook voor de doos met capsules en de doos met de glazen en bijbehorende koffie lepels.
Eens uitgepakt vind ik niet direct mijn weg in hoe het toestel werkt.

Uitzicht :
Het toestel oogt mooi en modern.
Puur estetisch is het niet zo mooi dat het water reservoir apart van het toestel hangt, het is wel draaibaar
naar wens en gebruik maar dan nog is het niet echt mooi.
Aangezien het apart van het toestel is kan er wel veel water in en is het gemakkelijk om bij te vullen en
te reinigen indien nodig.
Ik ben niet vertrouwd met de ingebouwde bin voor de capsules.
Na de eerste koffie merk ik echter dat de capsules er automatisch invallen. (in de interne afval bin)
Ik en hier niet helemaal pro voor, het is een beetje een vuil bakje maar tijdens gebruik blijft verder
alles wel proper in vergelijk met senseo of dolce gusto welke blijven lekken.

Geluid :
Het toestel maakt evenveel tot minder geluid dan senseo of dolce gusto.
Het geluid is zeker niet onaangenaam.

Capsules :
De doosjes van de capsules zijn op zich al heel mooi, de capsules zelf zijn dan ook nog eens uitgevoerd
in mooie kleurtjes. Ze hebben allemaal dezelfde ronde, maar zijn dikker of dunner afhankelijk van de ml
koffie die eruit komt.
Er zitten 15 smaken in de doos, (vertuo discovery selection) deze selectie geeft een meer dan
waardige vertegenwoordiging van wat er beschikbaar is. De boek die erbij zat heb ik eerst eens doorgenomen
en de smaken die ik heb aangekruist. De namen zijn een italiaanse mond vol en zeer mooi gekozen. De naam
en beschrijving is me wel niet echt nuttig... bv zacht en sterk, rijk en vol, intens en kruidig, rond en
evenwichtig, fruitig en delicaat,...
Uit deze beschrijving is het dan ook steeds een verassing wat ik van mijn koffie moet verwachten.
Er zijn verschillende formaten 40ml, 80ml enz. Dit is zalig, een kleine snelle stevige kop, of een grote
lekkere om lang van te genieten is zalig.

Wat echt nog een groot voordeel zou zijn, is dat de kleine capsules (standaard nespresso machines)
ook nog bruikbaar zouden zijn met deze machine.
Op die manier heb je een 2 in 1.

RecyclageZak :
Bij de doos van 150 koffie's zit geen recyclagezak. Zou nuttig zijn mocht deze er ineens bij zitten.
Ik heb eens op de website gekeken en deze is gratis, maar enkel als je een nieuwe capsule bestelling doet.
Aangezien ik er nu 150 heb zou het nu al nuttig zijn om zo een zak te hebben.

Gebruik :
Het is voor mij vereist om toch even het boekje te lezen om de eerste koffie te kunnen zetten.
Eens ik deze vrij korte en duidelijk uitleg heb gelezen weet ik vrij snel hoe alles ineen moet en
hoe het werkt.
Het water reservoir moet aan de zijkant geplaatst worden en de bin voor de capsules zat al
op zijn plaats bij het uitpakken.
Positief hieraan is dat je dit kan draaien naar de gewenste richting, dit zodat dit in elke
keukenopstelling past.
Eens alles op zn plaats staat ben ik aangenaam verrast over het elektrische opengaan en sluiten van de bovenkant.
Men moet dus een lichte duw geven aan de hendel naar boven en het toestel opent zich.
Andersom een lichte duw aan dezelfde hendel naar beneden en het toestel sluit zich en doorprikt de capsule.
Een druk op de knop start de maak van de koffie.
Het valt mijn op dat ik niet moet wachten tot het water warm is, zelf bij koud water lijkt het alsof het toestel
onmiddelijk aan het maken van de koffie begint.
Niet vergeten, om de capsule in de afvalbak de laten schuiven, moet ik nogmaals het toestel laten opengaan en
sluiten.
De kleine capsules zijn soms nogal straf, men kan dan 2 keer drukken en uit dezelfde capsule komt dan nog eens
dezelfde hoeveelheid uit, minder straf wat het geheel tot een volledig minder straffe koffie maakt.

De koffie's zelf :
15 smaken, voor elk wat wils dus. Alle koffie's zijn vrij straf, zelfs de lichtste smaak die erbij zit
is opnieuw een stevig kopje koffie. Wij geven de voorkeur aan de smaken met melk. Puur naar onze eigen mening, zijn
deze koffie's redelijke tot te straf maar dit is goesting en smaakvoorkeur natuurlijk. Ik mis smaken zoals bv latte machiato
of een choco achtige koffie. Een eerder snoepje als tussendoortje.

Besluit :
Voor de echte koffie liefhebber die van een 'echte' koffie houdt en waarbij dit wel eens een grotere hoeveelheid mag zijn
is dit toestel een must. Voor de iets wat mindere koffie-melk drinker zijn de meeste smaken (toch die momenteel verkrijgbaar zijn)
te zwaar en te straf.

Pluspunten

• Mooi toestel
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Je kan de kleine nespresso pads niet gebruiken
  • Straffe koffie's